söndag 26 april 2009

Köpt nya!

Vi hade ju pysselträff här i Oskarshamn för inte så länge sedan. Det blev sååå lyckat, kommer definitivt att ordna fler. Men hur som haver, jag fick prova att måla med Polychromos-pennor. Snälla, duktiga Eva som målar med dem visade mig hur man gör. Och jag blev helsåld!!

Jag har provat att måla med allt tror jag, akvareller, promarkers, distresser och akvarellpennor bland annat. Men si detta gillade jag skarpt!!

Jag hittade en sida på nätet (Zinkvit) som sålde för bara 11:- pennan och fick hem hela ordern i onsdags. YES!


Kolla kolla kolla :)



På kvällen när allt lugnat ner sig lite här hemma satte jag mig och började leka med pennorna, och det var sååå roligt! Lite annorlunda teknik än med mina akvareller och Tombospennor, men resultatet go vänner, resultatet!! Det blev ju hur fint som helst. Och när jag bara får öva lite till så kommer det nog bli ännu bättre.

Fram på torsdagsförmiddagen så började det klia och pirra i ansiktet och jag kunde inte förstå vad det var. Det blev värre framåt em och kvällen. På fredagen så höll jag på att riva av mig ansiktet!! Ringde sjukvården på eftermiddagen och fick komma direkt. Hade fått en allergisk reaktion av lösningsmedlet jag köpt till pennorna :( Så jag fick antihistaminer och kortisontabletter och en salva att smörja ansiktet med. Gud så skönt, på fredagskvällen var det bara lite stickningar kvar...

MEN, mina nya pennor!!! Skulle jag inte kunna måla med dem nu då? In till den lokala affären och frågade, och faktiskt hon hade en kille till som reagerat och just därför hade hon tagit hem ett annat medel som funkade för honom. Så jag fick ett par droppar att prova med, och det funkar!!!

Så nu har jag knåpat ihop mitt första kort. Passade på att göra ett till Hobbyhusets poängjakt.

Temat denna veckan är ju kärlek så då passade stämpeln som jag köpte hos Scrappa mé mig igår utmärkt. Så vad tycker ni? Färgerna är lite bleka, men när jag övat lite mer blir det nog riktigt bra!

En liten charm och en rosett vid tag'en för att piffa upp det hela lite :)






En vacker virkad blomma i mitten, spets och ett hjärtan... Gammaldax kärlek, jajamen!

Kramen, kramen

12 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Du kommer bli en stjärna i att färglägga med den här tekniken. Vilken tuuuur att det fanns en annan sorts lösningsmedel att använda.
    Kortet är underbart och det ska bli så kul att se dina alster i MCP-tekniken i fortsättningen.
    Många kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det löste sig med lösningsmedlet *ler*. Ditt kort är supertjusigt och färgerna är underbara på motivet!

    Är lite nyfiken - är det något liknande som akvarell? Använder nämligen själv helst akvarell, PM och sånt har inte gjort mig så intresserad än, men detta som du använder verkar ju finurligt! Priset var ju inte heller så farligt!

    Ha de så gott!
    Kram / Angelica

    SvaraRadera
  3. Kortet är ju hur fint som helst!!! Jag blev nyfiken på de där pennorna! Hur målar man med dem? Jag målar helst med akvarell. Gillar inte riktigt Promakers. Finns det nån sida där man kan kolla hur man gör med dem? Eller kan du lägga ut en tutorial?
    kramis
    Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hejsan igen!
    Kollade nu vad min förtunning heter och det är av märket Färgriket Skonsam Förtunning 222 och jag vet att den finns på Hobbyhärvan och Stämpelgården. Tack för din fina kommentar.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Visst är det roligt med MCP-teknik, jag blev helt såld när jag provade det med! Men jag brukar använda det till skuggning på PM-målade motiv det funkar riktigt bra.Ett lätt sätt att få det fint tycker jag. Hoppas att du kommer fortsätta vara nöjd med pennorna! Jättefint kort du gjort!

    SvaraRadera
  6. Ja MCP-tekniken rådiggar jag. Speciellt eftersom jag är helt värdelös på att färglägga. :-P Det blir ett så mjukt resultat och man kan lägga till mer färg om det behövs. Jag köpte också mina pennor på Zinkvit men lösningsmedlet köpte jag på Stämpelgården. Det är kanondrygt & luktar inget men jag vet inte om det är allergivänligt för dig.
    Kan rekommendera Stämpelgårdens lilla tutorial för MCP!
    /Tiggy

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Tack för varningen, har precis köpt ett par sådana här pennor och lösningsmedel men har inte hunnit använda dem ännu. Hoppas jag inte reagerar på samma sätt...
    Jättefint kort du gjort, blir så himla fint med de pennorna.

    Kram Madde

    SvaraRadera
  8. Gulligt kort! Jättefint färglagt! Men så otäckt med den allergiska reaktionen! Skönt att det löste sig med ett annat lösningsmedel (*fniss*).

    SvaraRadera
  9. Snygg färgläggning och härligt kort!!
    Välkommen i gänget.
    *kram*
    Ylwa

    SvaraRadera
  10. Oj,oj,oj att det kan vara farligt att scrapa, gäller att vara försiktig. Tur att du fick tag i ett annat lösningsmedel! Tycker väl ibland att man blir lite hög av promarkerspennorna, det är väl dom som gör att man blir beroende av att scrapa ;D
    Lycka till med ditt fortsatta målande, ser fram emot fler färglagda bilder, de är jättefina pojken och flickan, Ja, hela kortet är jättefint!!
    kramar
    camilla

    SvaraRadera
  11. Wow så snyggt det blev Polychromos-pennor. Är så sugen på köpa dom pennorna. Men nu har det varit lite mycket sisat tiden , så jag ska avvakta lite .
    Men så otäckt med den allergiska reaktionen! Vilken tur att det löste sig med lösningsmedlet.


    Vilket fint kort sååååå underbart.
    Man får så mycket inspiration när man tittar in här.

    Kram Anneli

    SvaraRadera