fredag 29 maj 2009

Sommarbidrag

Det har ju varit ett par dagar med dåligt (eller bra, beroende på hur man ser det) väder, så jag har hunnit pyssla lite.

Denna gången blev det ett bidrag till Scraplagrets utmaning -SVENSK SOMMAR-. Det fick bli en Lo denna gången oxå, det är nog det jag helst gör tror jag. Även om jag gillar variation, med kort och alter så återvänder jag oftast till LO's igen :)

Utmaningen är att inspireras av den svenska sommaren. Tänk jordgubbar, midsommarblomster, gröna skogar, gyllene solnedgång, citronfjärilar... eller vad som helst som DU associerar med sommaren. Skapa sen något utifrån din tanke.

Jag tänkte direkt på ett fotomontage jag hade i min lilla låda som jag gjorde när jag håll på och pula som mest med Photoshop. Fotot är lite större och jag har haft lite svårt att göra något med det. Men nu passade det.


Färgerna är långt ifrån de bästa ser jag nu, men det får gå ändå. Fotot är från när min son och jag tog oss en fototur en tidig morgon för något år sen. Soluppgången var fantastisk, och om man tittar noga på bilden så ser man att det simmar en svan i solblänket.

Detaljbild 1: Pappret som sticker fram lite under fotot har jag veckat med min lilla pappersveckare från Panduro. den gillar jag! Man kan vecka allt möjligt, papper å blommor, ja allt möjligt. Kul! Har stansat ut lite blommor och satt en pärlplutt i mitten.

Detaljbild 2: Jag har dragit med en "edge scrapper" längs kanten på fotot och sedan chalkat kanterna, gillar kontrasten det ger. Och sen har jag snott ihop en liten blombukett, det hör ju verkligen sommaren till. Man går ut i sin trädgård och klipper av några vackra rosor och kanske lite sky och ett vackert blad. Knyter ett band om och tar med som gåva till värdinnan när man går bort till grannarna för att grilla. Det är sommar för mig!

Nu är det dax att bege sig iväg en stund...

Tack för att ni tittar in till mig!

14 kommentarer:

  1. Wow! vilket läckert foto !Hela layouten är verkligen superfin! Jättevackert med buketten å så många fina detaljer..
    Kram !

    SvaraRadera
  2. Men du.....shit...jag höll på att trilla av stolen....GUD så vackert och helt underbart! Vilket foto!! Vet inte vad jag ska säga, finns inte ord för hur fin LO detta är...Du är så duktig!!

    Ha en bra dag och helg!

    SvaraRadera
  3. Men wow, vad fint det blev med sånt foto till Lo:en. Tänk vad mkt kul man kan göra med photshop, Den bör du ju rama in och sätta på väggen.
    Ha nu en trevlig och solig & varm pingst(smhi har lovat det iallafal) och en trevlig morsdag och kanske en liten tåtbit...
    kramar i massor
    camilla

    SvaraRadera
  4. Otroligt vacker bild och LO!!! Inte nog med att du är en duktig scrappare, du är bildkonstnär oxå! ;)
    Ha en fortsatt inspirationsrik vår!
    Eva

    SvaraRadera
  5. Villken fin Lo och underbart foto, sommarkänslan infann sig :) /Lena

    SvaraRadera
  6. Visst är Ps kul? Du har fått till ett härligt fotomontage där!

    jag gillar din blombukett, den kommer jag att spara i mitt "måste-prova-på" minne.. Sen får vi se när det blir.. ;)

    Ha en härlig helg Vännen!
    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Åhhhh så fint. Gillar struten med blommorna, så vackert. Så effektfullt med fotot, häftigt.
    Ha en skön helg vännen
    Kraaaaaaaaam Eva

    SvaraRadera
  8. Men wow snäckan! Hur kan man göra sådant vackert foto? Blir ju helt förtrollad och kan inte sluta titta på det... Så vackert, så fulländat, så underbart....


    Det där får du allt dela med dig av hur man gör! *ler*

    Sååå snygga detaljer du fått med, blombuketten är ju vrålläcker och det veckade pappret kan jag tänka mig är en sån där beroendeframkallande liten grej va? Snyggt blir det ju också!

    Vad kul att du blev så glad för KAOSawarden, hade bestämt mig för ett tag sen (innan du gav din till mig faktiskt) att du skulle få en, så därför blev det verkligen dubbel surprise när du skickade en till mig!
    Och du - jag har nu checkat lite på kartan (eniro.se är guld värt!) och inser att Oskarshamn ligger ju inte alls långt bort! Det är ju precis vid Kalmar va? Och vi vill ju gärna ta en tur till Öland i sommar... You get the hint? Haha! Nä, men det hade varit skitkul att gå på någon sån där storträff som många av "kändisscrapparna" går på!
    Nån gång kanske?

    Ha en trevlig helg!
    Kram / Angelica

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker LO! ... och fotot är verkligen helt otroligt effektfullt och vackert!

    SvaraRadera
  10. Men så snyggt det blev, även om jag mest tänker på regn, myggor och pollenallergi när jag tänker svensk sommar... hihi...

    Jag har en sådan där pappersveckare men har aldrig tänkt på att man kan använda den på blommor... Tackar för tipset!

    Och du, tror att du är värd varenda award du får. Kram!

    SvaraRadera
  11. Gillar idén med pappersveckare! Får lägga till en sådan på min "shoppinglista"... ;)

    SvaraRadera
  12. Ursnyggt - man kan göra mycket kul i photoshop.

    Lisbet
    www.digiscrapp.blogspot.com

    SvaraRadera
  13. Oj så läcker! Underbara färger och häftigt foto. Och sen är blombuketten så söt också:)

    SvaraRadera
  14. Vilket underbart foto! Fantastisk LO, jag är helt såld!

    SvaraRadera