onsdag 9 september 2009

Bröllopskort

Förra veckan fick jag en beställning på ett bröllopskort!!! Jippie!! Är ju inte så ofta jag får några beställningar precis...

Kortet skulle inte vara alltför gulligt, utan ganska enkelt. Hon trodde inte att rosa skulle gå hem heller...

Ni som följer mig vet att jag gillar kortvikningar, så jag började surfa runt efter någon rolig vikning som jag inte provat innan. Efter lite letande hittade jag en som jag gillade.Och jag kan säga att jag definitivt kommer att göra fler av den här modellen!!

Resultatet:


Vikningen heter Layered fold card, och var faktiskt ganska enkel att göra. Speciellt med min nya ScorePal som jag fick hem förra veckan (yes!!). Färgerna fick gå i brunt och och grönt. Jag har smyckat med vita blommor och yttepyttesmå ljusgröna minirosor (me like), och en liten hjärtancharm.

Dagen till ära fick jag inköpt stämpeln med texten "Till brudparet"... Finns väl inget bättre än när man bara måste köpa en ny stämpel, för jag behöver den ju faktiskt, hihi...

Knyter man upp rosetten ser kortet ut så här:

Jag har stämplat och embossat (med Rangers fine detail embossingpulver som är världens bästa!) hjärtliga gratulationer, sen två enkla vita blommor och en plutt med en grön pearl maker i mitten. Enkelt och snyggt...

Tjejen som beställt kortet blev nöjd! Skönt, det är alltid svårt när det är på beställning.

Nu börjar magen knorra här, så snart är det dax för lunch. Men först ska jag göra färdigt ett Tim Holtz-alster till Pysseltagens blogg. Du har väl sett att vi har Tim Holtz-tema där denna månaden. Ett superfint pris oxå. Så skynda dig in dit!

Kram alla goa vänner, BellaMio!

7 kommentarer:

  1. Mycket, mycket snyggt! Gillar också den där vikningen, enkel men ändå annorlunda. Nu blev jag lite nyfiken på embossingpulvret du skrev om..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så snyggt kort. Gillar den vikningen. Och var har du fått tag på den fina stämpeln?
    Ha en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilket supersnyggt kort! Du är ju fenomenal på detta med att hitta roliga vikningar å gör det såå bra!
    kram!

    SvaraRadera
  4. Så supersnyggt!!! Har sett den vikningen flera gånger, men nu har jag bestämt mig!! Ska lära mina cirkeltjejer den, så nu blir det till att göra ett!!

    SvaraRadera
  5. Kanonsnyggt!! Rolig vikning också, alltid kul med något nytt! Jag har precis beställt en Scor-Pal jag också, är trött på att min Fiskars skär och bigar lite snett... är du nöjd med din?
    Hur skiljer sig det där pulvret från vanligt embossingpulver? Jättefina stämplar du använt, gillade särskilt den inuti kortet.

    SvaraRadera
  6. Riktigt snyggt...kul och snygg vikning på kortet.

    SvaraRadera