onsdag 3 mars 2010

Tjejhelg med pyssel!!

I helgen har jag varit på tjejhelg!!! Så mysigt! Vi var fyra tjejer i en stuga på södra Öland, massa god mat (tack Louise för underbar smörgåstårta!!), pyssel till tusen, godis så klart, och en hel del singstar!

Gulliga Hanna på Hannas Pysselstuga sponsrade oss med varsitt kortkit, TACK söta du!!

Så här blev mitt kort:

Det är mitt första färdiga kort där jag målat med distresser. Vad tycker ni? Själv är jag faktiskt ganska nöjd :) Så klart är det ju övning som gäller, men tekniken finns där.
.
Tyllen fastnade jag oxå för, så det ska inhandlas nästa gång jag besöker Hanna!
.
Vi har födelsedag i släkten i morgon, så då var jag ju så klart "tvugnen" att knåpa ihop ett litet kort... Känner du dig träffad? Rulla inte ner och tjuvkika utan vänta tills posten kommer i morgon, hihi!!!
.
Jag fick hem de nya läckra stämplarna från Greeting Farm i förra veckan så det passade ju bra. Gillar verkligen den lite Betty Boop-aktiga stilen!
.
Blommor och dekorationsbär, mina favvisar just nu! I kanten kan man även se tagen som jag lekt med mina nya distressfärger på och sedan lagt ett lager UTEE på. Läcker effekt tycker jag.
.

Insidan fixade jag oxå till. I fickan ska det sitta en lott, tycker det är en bra sak att ge bort, så jag håller alla tummar att det blir en vinst! Cirkeln är egentligen vit, men jag gjorde (som vanligt, att man aldrig lär sig!!) misstaget att skriva en hälsning innan jag fotade. Så jag fick sudda lite i photoshop.
.
Nu ska jag sätta mig och pyssla ihop mitt nästa alster till TIngtura-bloggen där jag gästbloggar på söndagarna. Det har du väl inte missat?

8 kommentarer:

  1. Fina kort! Distressmålningen ser ju jättebra ut!!!!! Nästa steg blir en akvarelltavla?????;) Eller???

    SvaraRadera
  2. Supersöta kort!
    Och så härligt mysigt med liten scrapträff så :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefina kort! Men du, har du någon röst kvar?? Haha...

    SvaraRadera
  4. Jag gillar Magnoliakortet massor!`Skulle också vilja lära mig färglägga med distresserna, toppenfint färglagt!! Idag har jag postat ett kort med en stämpel från dig! Tack igen, kram

    SvaraRadera
  5. Underbara kort har du gjort! Och så härligt det lät med en tjejhelg! Tycker du lyckades superbra med färgläggningen!
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  6. Hei! dompa tilfeldigvis over bloggen din,masse fint du har laget:-9
    Magnolia stemplene er jo så fine.
    Flott fargelagt.
    Legger meg til som følger å håper at du tar deg en tur innom min nyoppretta blogg.
    Klem Tone

    SvaraRadera
  7. Jättefina kort! Greeting farm-stämpeln är ju jätteläcker. Fint färglagt :)

    SvaraRadera
  8. Härliga kort som vanligt.

    Jag brukar titta på dina kort och få inspiration av dem och det har lett till att jag ger dig en liten present, kolla in i min blogg.

    SvaraRadera