måndag 3 maj 2010

LO nr: 4

Nu har vi kommit fram till teknikutmaningen. Den var riktigt rolig kan jag säga. Man får tänka till lite och det är alltid roligt att skapa på annat sätt än man är van vid.

I den här deltävlingen gällde det att använda följande 5 saker, och BARA dessa fem saker!!

1. Mönstrade papper.
2. Bokstäver (alla typer accepteras, inklusive handskrift).
3. Band, tråd eller snören. Dock ej spets!
4. Handgjord doodling; antingen med hjälp av de andra materialen eller det som är tillåtet att använda utöver dessa.
5. Färg. Som färg räknas akrylfärg i alla dess former, cracklepaint och mister.


Så här blev mitt bidrag:

Tada!! Jag valde ett foto med 3 små bilder på samma... Tycker det är lite rolig variation.

Här har vi både bokstäver och Crakle Paint. Tycker själv att rubriken blev riktigt bra för en gångs skull... Kommer nog att göra likadan fler gånger.
Tråd var ju tillåtet, så jag valde ståltråd och gjorde två hjärtan som jag knöt samman med ett litet satinband...

Eftersom jag har svårt att göra ett alster utan blommor så fick jag ju helt enkelt tillverka dem utav band!!

Här ser man min handgjorda doodling. Valde att skapa den med pärlband som jag har snirklat runt och lite huller om buller i nedre kanten av LO:n... Blev himla fräckt faktiskt.
Jaha, nu bär det iväg till skoaffären med dottern!

4 kommentarer:

  1. Jättefint. Vilka härliga detaljer!!!!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Vacker Lo!

    Jag heter Linda och bor i Läckeby, jag undrar om ni brukar ha träffar i oskarshamn eller om ni är intresserade att komma till Kalmar på en träff?!

    Kram Linda "muhren"

    SvaraRadera
  3. Den är helt ljuvlig!! Gillar rubriken skarpt, den var verkligen läcker!

    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Mmmmm, så fint du använt papprena. Jättekul att se :)

    SvaraRadera