torsdag 31 mars 2011

Stampscapes till mitt album


Jag har börjat på ett minialbum, tänkte göra ett med många olika tekniker och olika typer av material. Så det kommer bli en del blogginlägg om hur jag skapar mina sidor. Ni kanske redan sett detta för jag har ju visat det hos Pysseltagen oxå :)


Som en del av er vet så spelar ju hela min familj World of Warcraft, och så även jag. Albumet kommer att handla om mitt Gille och vi som är med där...

Så jag ville ha något som representerar gillet på framsidan och valde den här bilden:



Det är headern fån vår hemsida och jag tycker den är så fin. Men hur sjutton skulle jag få till det? STAMPSCAPES, så klart!!

Här är ett klipp på hur jag gjorde min framsida:


Och här har ni bilderna på mitt färdiga alster:

Så här blev mitt försök och framsidan till mitt album. Såååå nöjd kan jag säga! Det kanske inte är superlikt men tillräckligt för mig :)



Nordfolk heter ju gillet och det måste ju så klart stå på framsidan. Bokstäverna har jag stansat ut med Tims alfabetsdies i cardstock från Coredinations och efter att jag stansat ut dem embossade jag med en embossingfolder.

Sen var det bara att limma fast dem, sandpappra och lacka med 3D-lack :)




En liten token á la Tim Holtz tycker jag passade bra i sammanhanget, fäste den med en av hans kedjor genom ett hål uppe i hörnet.




Lite text som jag har limmat fast på en bit Juteväv. Jag kletade på lite guldfärg och lite vintage photo från distressdynan på jutebiten innan jag limmade fast bokstäverna. Sen Crackle Accent på bokstäverna.



Jag har rivit bort en bit på den svarta distressade photomattan och där lät jag lite Crispyband titta fram.



Lite här och där på bakgrunden (som är wellpapp) har jag först målat med svart Crackle Paint och sen strukit på guldfärgad Akrylfärg med mitt finger. Blev en väldigt fin effekt.

Hoppas att ni har fått lite inspiration och om ni inte har provat Stampscapes läckra stämplar köp er ett set prova!!! Det är såååå roligt!


9 kommentarer:

  1. WOW s läckert det blev riktigt snyggt jag tycker att du ska vara super nöjd med resultatet:)
    Du är jätteduktig:)
    Ha det bäst och kramar från Lilla Inger:)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag såg detta inne på pysseltagen också, och DET VAR LIKA FANTASTISKT LÄCKERT DÄR!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja jag älskart. Alla små super coooola detaljer.
    TOPPEN!!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Såååå läckert! Massor att kika på och allt lika vackert.. me like!

    SvaraRadera
  5. Den är så läcker , ännu finare i verkligheten :)
    Kramis!!!

    SvaraRadera
  6. Så himla fint! Älskar det verkligen!! Hälsn Elin

    SvaraRadera
  7. så himla coolt kort, me like alot.. :D
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Du är så gullig som hälsar på hos mig och lämnar så himla trevliga spår efter dig:) Blir jätteglad och det uppskattas mycket:)
    Önskar dig en jättetrevlig söndag och vecka som kommer:) Kramar från Lilla Inger:)

    SvaraRadera
  9. Vilken otroligt rolig idé att göra minialbum om och vilket kul intresse ni delar i er familj. Framsidan är så vacker och välarbetad, som vanligt när du är i farten ;). Ska bli roligt och intressant att se resten av albumet under tiden det växer fram. Så fint! Kram Emmeli ♥

    SvaraRadera