torsdag 23 augusti 2012

Mera distresspennor

Jag har snöat in på distresspennorna!! Jag gillar ju inte färglagda motiv så där väldans mycket så distresspennorna passar mig perfekt eftersom man kan göra så mycket annat med dem än bara färglägga :)

Bland annat kan man måla direkt på stämplarna och få till fräcka motiv och bakgrunder.

 Och det är precis vad jag har gjort på det här kortet.

Jag målade med pennorna direkt på stämplarna, blandade gröna nyanser och blåa för att få lite mer liv i det hela och så mistade jag med vatten över innan jag stämplade på akvarellpapper. Då blir det så här läckert!



 När bakgrunden väl var färdig var det bara till att stämpla den fiiiiina textstämpeln. Tycker verkligen texten säger allt! Resten är överflödigt...



 En fjäril som jag klippt ut från ett papper från Graphic 45 och sen lagt ett lager 3D-lack på.



 En närbild på hur det blir när man stämplar. Vill man inte ha så mycket akvarelleffekt så är det bara att mista mindre, eller inte mista alls.


7 kommentarer:

  1. Ååhh vad fint det är....ser ut som "falsk akvarell" jag prova en gång jag gick på kurs.
    Detta måste jag prova men var har du köpt de fina stämplarna.
    Kram Inga

    SvaraRadera
  2. Så himla läckert! Jag gillar stämpelmotivet så mycket! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Väldigt vackert!
    Gillar verkligen effekten som blir av vattenspray-andet!:)

    Kram och hoppas du får en underbar helg!

    SvaraRadera
  4. Urläckert.
    Vilka bra närbilder du har på alstert.
    Tack för inspirationen!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh så läckert! Snyggt och vackert på samma gång. :)

    Tack för inspirationen!
    Ha det gott!
    kramis Pernilla

    SvaraRadera
  6. Å tack för inspirationen. Har köpt pennor men inte riktigt kommit loss hur jag ska använda dem! Det här ska jag prova!!

    SvaraRadera