tisdag 11 september 2012

Min allra första!!!

Jag har fått/vunnit min allra första rosett!!! Gissa om jag är stolt :)

I lördags var det hopptävling genom ungdomssektionen på min ridklubb. Det var jag och en massa barn/ungdommar, men vad sjutton man måste ju börja nånstans...

Det var 5 hinder som skulle hoppas och jag och min fina häst Dolanga hoppade helt felfritt runt banan och fick alltså en fin rosett!



Jag var nervös som sjutton innan eftersom jag knappt hoppat alls innan bara 1 enda gång faktiskt, men så fort vi kom in på banan så visste fina hästen exakt vad som gällde :) Galopp banan runt och helt felfritt alltså.

Det första jag sa när vi var färdiga och kom ut var: - Jag vill göra det en gång till!!

Å min fina dotter red oxå felfritt och fick en rosett hon oxå, fast det var hennes andra, hon blev nämligen klubbmästare i rykttävlingen veckan innan.


2 kommentarer: