onsdag 28 november 2012

Länge sen...

Det var länge sen jag gjorde ljuskort, så här om dagen slog jag mig ner vid pysselbordet och knåpade ihop ett. Tycker de blir så fina och passar så bra att skicka till vänner och bekanta så här års.



 Jag hittade ett så fint papper från Kaisercraft så jag passade på att utnyttja det fina motivet med kyrkan i vinterskrud till framsidan av mitt kort.


 Varje år köper jag en ny julhälsningsstämpel och det här är årets som kommer från Maja Design. Gillar det fina typsnittet och de vackra orden.

Jag stansade ut två ovaler som jag färgade jag in kanterna på och stämplade texten i brunt, sist embossade med clearpulver.



 Två enkla blommor från Nellie Snellen-puncharna fick räcka som dekoration.

Jag har även stansat kanterna med en kantstans från Martha Stewart.



Även här på insidan passade jag på att använda motivet som fanns på pappret, och över motivet är det alldeles lagom med utrymme för en liten personlig hälsning till mottagaren.

Den lilla asken med de vaniljdoftande värmeljusen prydde jag med rutigt band och en pärlswirl i ena hörnet.



De här fina korten går ganska fort att göra när man väl gjort det en gång eller två så kanske skulle man ge sig på att göra flera stycken och ha på ett litet lager. Tycker de är så fina och passar lika bra som värdinnegåva som julkort tycker jag!



3 kommentarer:

  1. Vilket sagolikt papper, passar helt perfekt till ditt ljuskort, mycket vackert...
    Vem skulle inte bli superglad för detta...
    Ha en fin dag!
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  2. Håller med Ann-Charlotte om allt :) Pappret har jag aldrig sett förut, men det är underbart vackert! Kanonfint ljuskort!!! Ha en fin vecka! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  3. Helt underbara alster! Love them!
    Kram

    SvaraRadera