torsdag 6 december 2012

Mer jul...

Nu har jag verkligen kommit igång!! Både med julkortstillverkning och färgläggning, sent ska syndaren vakna som man säger. Tur att jag inte har så himla många att skicka julkort till :)



 Även denna gången har jag använt mig av Magnolia och distresspennorna. Jag har maskat ihop motivet och trots att jag måttat noga tycker jag tjejen lutar, men för sjutton det är ju för att hon ska nå ända upp till toppen av granen så klart!!



Vit slät cardstock som bas, lite vit wellpapp med riven kant, fint blått mönsterpapper från Inkido och en kakservett. Sen fick det bli lite söta blommor med bling här och var på kortet för att liva upp det hela lite.




I wellpappen fäste jag en öljett och hängde i små bjällror och en söt liten gran.




Hälsningen på det här kortet fick bli biljettstämpeln från Roxstamps. Stämplade med brun dyna och färgade in kanterna lite grann. Sen häftade jag fast den med två häftklamrar.



 Julkulorna som Tilda har i korgen och den som hon håller i handen fick Stickles och ett tjockt lager Glossy Accents på sig. Kul att åtminstone glittret syns på bilden denna gången :)


 Två blåa och vita blommor med julpuncharna från Nellie Snellen å bling i mitten på dem oxå så klart!



Denna veckan är det hektiskt som alltid veckorna innan jul, Luciafest i stallet, pepparkaksbak, körövningar inför lucia för dottern och så allt det vanliga. Meeeen, jag kommer säkert hinna pyssla ihop lite fler julkort under veckan ändå!!

3 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort!! Jätte fint!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt kort!
    Gillar dina små detaljer - småblommorna och kulorna som glittrar.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Fint kort med mysig Tilda stämpel :o)

    Kramar Lisa

    SvaraRadera