torsdag 10 januari 2013

Pocket-card

För lääääänge sen köpte jag en dies från Sizzix som heter pocket-card. Jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte har använt den speciellt mycket, men ett av mina nyårslöften (ett av två) är att jag ska använda alla mina fina dies, verktyg m.m. lite mer än vad jag gör nu. Så i går satte jag mig ner och rotade, plockade och sorterade bland alla dessa härligheter som jag äger :) Riktigt roligt kan jag säga!!!

I alla fall, då fick jag syn på den här diesen och bestämde mig för att göra ett kort. Sen att det tog mig en evighet att fatta att kameran inte var trasig utan att det bara var batteriet som behövde laddas, ja det är väl jag i ett nötskal det, hihi...


Å så här blev det.

Man stansar ut själva stommen till kortet sen är det bara att tejpa ihop det och stoppa i en tag eller liknande.

Fast lite dekorationer vill man ju oxå ha så klart!



 Motivet kommer från Kenny K - Whimsy Stamps och jag har färglagt med mina nya älsklingar Prisma-pennorna!! Det är så otroligt lätt att blanda färgerna med varandra och jag gillar verkligen att man kan färglägga på annat papper än vitt.

Jag är inte helt nöjd med håret, men som man säger, övning ger färdighet!



 Lite blomster så klart!



Och drar man upp det lilla kortet inuti så finns det plats att skriva en liten hälsning på.

Jag satte dit en öljett (gillar verkligen de här stoooora öljetterna!) och ett organza-band på det lilla kortet, både snyggt och praktiskt :)


3 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Kul att du också falllit för Prismapennorna :), håller med om att de är helt underbara. Kanonsnyggt färglagt!
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Superfint kort... jag håller helt med man borde nog använda det man har lite mer, för det finns ju onekligen en hel del....
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Sååå fint det blev!!! Gillar färgkombinationen massor. Och placeringen av motivet och blommorna är jättesnyggt!!
    Kramis

    SvaraRadera