onsdag 27 februari 2013

Notes

I måndags var det dax för sista sista inlägget för mig för hos Pysseldag's för den här gången. Det har varit superroligt att gästa där igen!

Jag har under veckan snöat in på skrivgrejer, så det blev två såna alster denna veckan...

Först ut en ask med små papper att skriva kom-ihåg-saker på:
 Asken är vikt från ett enda papper och sedan viker man in sidorna, tejpar fast dem, stansar ut en liten halvcirkel mitt fram (så det blir lättare att ta ut bladen), lite chalk på kanterna å till sist en pärla på ett band för att papprena inte ska fara iväg.

Jag valde att inte göra något lock till min ask, ville att det skulle gå snabbt och smidigt att ta fram ett papper  för att skriva ner något på.



 Jag har använt 3 de fina stämplarna jag fick! Jag mätte upp storleken på arken och anpassade sedan texten till bladen. På vissa av dem la jag stämpeln till höger och på vissa till vänster, på så vis blir det många olika blad i asken och man får en liten överraskning för varje nytt blad :)

Tänkte ge bort den som en gå-bort-present någon gång och hoppas att mottagaren ska bli glad varje gång den behöver skriva ner något och ser de fina budskapen :)



Nästa alster är en skrivbok som jag hittade instruktioner till på nätet och så klart ville prova direkt:

Jag valde att hålla den enkel på framsidan då jag ville ha den i min handväska. Jag verkar aldrig ha något att skriva på i väskan just när man behöver det!!

Men nu har jag världens finaste skivbok :)



 Kaffefläcks-stämpeln fick vara med igen (märks inte alls att den är en stor favorit hos mig va, hihi).



 På Alla-hjärtans-dag hade Pysseldag's ett supererbjudande, 20% rabatt på allt i shoppen, då passade jag på att bland annat köpa den söta vimpel-stämpel. Och så klart ville jag ju prova den så fort jag fick hem den :)

Stämplade på vit cardstock och klippte sen ut de 5 vimplarna, färgade in kanterna lite grann och dit med bokstäverna. Sist på med Glossy Accents. Så enkelt och så fräckt!!



På vissa av bladen i boken har jag tagit med texten av den fina stämpeln. Så när jag sitter på något föräldrarmöte, årsmöte eller fik och behöver skriva ner något kommer jag le och bli så glad när jag ser texten!


Ja, det var allt från mig för den här gången!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar