fredag 26 juli 2013

Enkelt

Ibland är det enkla det finaste...

I torsdags var det födelsedag här hemma och eftersom vi skulle ge bort en present man inte kan slå in så knåpade jag ihop ett kort att skriva om present i...

Det var min äldsta son som fyllde 20 och som jag skrivit tidigare tycker jag inte det är helt enkelt att göra kort till killar. Men det här tycker jag ändå funkar ganska bra!

 Inte så avancerat och liiiite blommor måste jag få ha med trots att det är till en kille!



 Den här stämpeln från Vilda stamps tyckte jag passade bra, och tydligen tyckte sonen det oxå för han skrattade gott :)

Stämplade på beige cardstock och embossade sedan texten. Efter jag stansat ut ovalen så färgade jag lite svagt med en blå distressdyna innan jag tog bort diesen.




 Jag använde en embossingfolder från Tim Holtz på vit cardstock, det kan verkligen var snyggt med det enkla ibland!!



Och insidan, texten har jag skrivit ut på datorn, stansat ut med en spellis, färgat lite med blå dyna och sedan tejpat fast! Lätt som en plätt och ganska snyggt!!



Pysslar ni något eller reser/latar ni er bara på ledigheten?

2 kommentarer:

  1. Väldigt fint!
    Jag tycker också att det är väldigt svårt att göra kort till killar, men du lyckades väldigt bra :)

    SvaraRadera
  2. Inte bara snyggt, utan riktigt snyggt ;)

    Stämpeln är underbar.

    Ha det gott.
    Kram Johanna

    SvaraRadera