fredag 12 juli 2013

Nytt kort med ny stämpel

Förra veckan fick jag hem en stämpel som jag bara äääääälskar!!!! Tillsammans med lite andra nya läckerheter blev det till ett kort under helgen :)

 Jag har använt en färdig kortstomme och mönsterpapper från nya serien Sofiero -Maja Design.



 Det är den här stämpeln jag pratar om, visst är den fiiiin! Har älskat den här versen sen jag var barn, så när jag fick syn på den i butiken klickade jag hem den direkt :), stämpeln kommer från bildmålarna...

Stämplade med rosa dyna för att matcha kortet och embossade sedan med clearpulver. Stansade ut den färdiga versen med en Spellbinders och torrembossade den oxå.




 En fjäril i två lager från Martha Stewarts klassiska punch. Lite distress-stickles på oxå. Och en rosett i vitt HugSnug-band.

Under alltihopa är ytterligare en nyhet för mig, det är någon form av mattväv (eller mattunderlägg eller vad sjutton det nu heter, hihi) men snyggt är det i alla fall :)



Bladsnirklar, söta små blommor och en liten charm i form av söta små bebisfötter. Och under det har jag använt en dies som stansar ut en söt liten kakservett och även diesen från Tim Holtz som gör den där superfiiiiina fotosnurran ni vet! Stämplat lite på dem båda och så lite färg på kanterna oxå.


De där söta små blommorna finns i många olika färger och jag måste säga att 
jag nog får lov att beställa flera för oj så kär jag blev i dem!!

1 kommentar:

  1. Vilket underbart kort!!! Papper och färgval är sååå fint!! Somrigt, gulligt o romantiskt.
    Gillar verkligen de små blommorna såå söta :)
    Kramis

    SvaraRadera