fredag 30 augusti 2013

Första för i år!!

Jag har gjort mitt första julkort för i år!!! Jag blev väldigt inspirerad av Pion Designs julpapper och den fiiiiina julgransdiesen som jag shoppat, så jag satte igång med julkorts-produktionen :)


 Ett criss-crosskort blev det den här gången, tycker de är ganska roliga att göra :)

Motivet kommer från ett Pion-ark och jag har placerat det i mitten av en utstansad oval. Lite "snö" har jag oxå kletat dit längst ner på ramen.



Snöstjärnor som jag stansat ut med en väääääldigt gammal punch jag har, sen fick de sig en omgång med Stickles så de glimmar riktigt fint :)



 En textstämpel som jag köpte förra året, gillar den för den är inte så stor. Jag har stämplat på en spillbit som kommer från baksidan av arket med vintagebilder från Pion Design. Sååååå fin baksida!!



 Små egenhändigt gjorda blommor  i fyra lager med en liten pistill i mitten.



 Å så den fina julgranen då!!!! Jag är störtförälskad!!! Eftersom man både kan stansa ut och torrembossa den blir det lite mer liv i det utstansade och här passade jag på att trycka en embossingdyna mot motivet innan jag tog bort diesen, hällde över ett snöliknande embossingpulver och värmde på. Himla läcker effekt!!



Om man drar i bandsnutten får man upp kortet som sitter inuti och där finns det plats att skriva sin julhälsning!

Jag dekorerade lite extra runt kanten med Tim Holtz snöflinge-dies och så Stickles på dem :)


Material:

Pion Design - Wintertime in Swedish Lapland - Icicles

Vintagebild från Pion Design
Memory Box - Frosted Christmas Tree
Spellbindersdies
Arleene's Glitter Snow
Stickles - Frosted Lace
MonaLisa Cheese Cloth
Olika blompunchar, bland annat X-mas rose och Rose flower från Nellie Snellen





Har ni börjat med julkorten ännu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar