fredag 17 januari 2014

Inte min färg...

Jag har lekt ihop ett stafflikort i en ovanlig färg, eller i alla fall för mig. Det är nämligen lila!!

 Det är en färg som jag väldigt sällan skapar något i alls, men det här fina pappret från Graphic 45 gillade jag :)

De otroligt underbara diesen från Go Kreate använde jag att stansa ut två lager med, ett i mönstrat papper och ett i vitt cardstock. Båda lagren fick en omgång distressfärg på kanterna.



 Lite spets som jag häftade fast i kanterna, blommor som jag har blingat med lite stickles (syns ju tyvärr inte på bilden) och några utstansade bladslingor.



 Jag stansade ut den läckra blomkransen och så några extra blommor med en liten punch och limmade fast dem med en pärla i varje blomma.

Bilden kommer från ett Inkido-papper och jag har lackat på de rosa blommorna och färgat in kanterna lite extra.



På insidan har jag använt samma lager som på ovansidan och en blomkrans. Å så kan man skriva sin lilla hälsning i mitten.

Material:
Vit cardstock
Mönstrat papper från Graphic 45
Dies från Go Kreate 
Blomkrans-dies från Memory Box
Rosor
Vita blommor
Pärlor
Liten blomstans från EkSuccess
Weathered Wood till kanterna


Det var allt från mig idag. God fortsättning på nya pysselåret go' vänner!

1 kommentar:

  1. Även om lila inte är din färg, lyckas du oerhört bra och det blir mycket vackert! :)
    Det är för att du är så duktig!

    Kramar
    Ciza

    SvaraRadera