fredag 7 februari 2014

Rullade rosor

TYVÄRR SÅ VERKAR DET SOM ATT VIDEON I DET HÄR INLÄGGET BARA FUNKAR FÖR VISSA. IBLAND STÅR DET ATT KLIPPET ÄR PRIVAT. OM DETTA HÄNDER SÅ ANVÄND DEN HÄR LÄNKEN ISTÄLLET: http://youtu.be/N5mCobqbJcg

Förra veckan lovade jag att visa hur jag gör mina rullade blommor. Så idag kommer en liten videosnutt, håll till godo och håll tungan rätt i munnen :)





Det finns många tillverkare som har liknande dies som jag använder i filmen så det spelar ingen att du inte har just de jag använder, tekniken är den samma :)

Verktyget som jag använder för att snurra upp blomman med är från början ett verktyg som jag köpte till Quilling, så springan man ska stoppa in pappret i kan vara lite tight, men jag tog en brytkniv och bände upp skåran liiiiite och nu passar den perfekt till scrap-papper av alla de slag :)

Material:
Dies Sizzix - 3D flower (detta är en av Sizzix tjocka dies, det innebär alltså att man kan göra blommor i massa olika material, ex, filt, läder, eller 3 lager cardstock på en gång)
Dies Marianne Design Chineese Rose LR-0163
Quilling Slotted Tool
Glossy Accent
Pärlor eller Stickles blir extra snyggt att smycka blommorna med tycker jag!


Jag brukar stansat ut si så där 50-75 blommor i taget, sen sitter jag framför TV:n med mitt rullverktyg och Glossy Accents och rullar blommor. Det kan ta ett par dar, men sen har jag blommor till många alster :) Hur gör ni? Tillverkar ni blommor till just det projektet ni behöver dem till, eller gör ni som jag och gör många på en gång?

1 kommentar:

  1. Vore kanske bra att fixa till filmen så man kan titta på den.

    SvaraRadera