fredag 21 februari 2014

Selfie

Ja detta nya ord och dessa nya bilder, har man barn så får man allt lov att hänga med sin tid :)

Min dotter lånade min kamera i somras och tog en hel serie bilder på sig själv, ett av dem har jag skapat en LO med.

 Det vackra mönstrade pappret kommer från Reprints fina serie Summer wings. Sååååå fina papper!!



 Bokstäver från Prima som jag hittade i mina gömmor och under dem lite ostduk.



 Dessa underbara, vackra blommor passade jag på att köpa hem när de nya blommorna från Petaloo kom hem till butiken. Visst är de läckra?

Ramen har jag stansat ut från med en dies från RoxStamps. Jag gjorde tre lager i svart cardstock och limmade ihop dem. Sist målade jag med Vit Crackle Paint. Har man på ett tjockt lager blir det fina sprickor :) Inuti ramen klistrade jag 2 wordstickers och lackade lite med Glossy Accents.




 De här läckra bågarna har jag stansat ut med en av de nya diesen från Joy som kom för någon vecka sedan. Lite Age Embossing Enamel strödde jag över dem oxå.

Om man tittar noga så ser man att även på fotot har jag målat kanterna med vit Crackle Paint. Tycker det ramar in fotot så fint när man gör så.



Jag har rivit kanterna och spräckt pappret lite här och var. Sen har jag även målat ett par drag med vit färg för att rama in kanterna.

Material:
Vit cardstock
Mönstrat papper från Reprint - Summer Wings
Dies från RoxStamps
Blommor från Petaloo
Vit Crackle Paint
Word Stickers
Ostduk
Dies från Joy Crafts
Frantage Aged embossing enamel - Shabby Blue
Vit akrylfärg
Glossy Accents
Bokstäver från Prima


Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar