fredag 7 mars 2014

Ett första försök...

Jag har en heeeel låda med gamla foton, från när barnen var små och vissa ännu äldre. Vad sjutton ska jag ta mig till med dem, det är en fråga som jag ställt mig själv länge. Jag har inte tyckt att de varit speciellt inspirerande, har jag gjort ett par födelsedagar så är det liksom inte så kul att göra fler, och vissa foton är så gamla och dåliga att jag helt enkelt inte känner lust för att göra en hel LO med dem. Men nu så! Jag har fått upp ögonen för det här med Project Life, eller PL, som många förkortar det :)

Sagt och gjort, efter att surfat runt en hel del, frågat Inger om hon kunde ta hem lite material och medlemskap i en grupp om PL på Fejjan så var jag mer än redo när mitt paket från Pysseltagen kom i förra veckan :)



Medan jag väntade på att mitt paket skulle komma hem från Pysseltagen började jag med att sortera mina foton. De som jag vill ha med i samma uppslag har jag lagt i zippåsar, så jag enkelt kan plocka fram dem när jag vill göra ett uppslag.



Å så här blev det! Jag är väl inte helt nöjd, det finns lite smådetaljer att förbättra/lägga till, men för att vara första gången så är jag nöjd! Tror jag har lite mycket LO-tänk fortfarande, men det kommer väl :)



 Visst är tejpen helt underbar!! Den kommer nog pryda många PL-uppslag i framtiden :)



 Pilen i trä (heter Wood Veneers) blev trots den enkla behandlingen jättesöt, och så länge man stämplar med en dyna som klarar lite tuffare ytor så kan man ju leka hur mycket som helst!



 En kakservett och lite bokstäver, enklare än enklast!



 Här kommer jag nog lägga till en text under, kanske skriver jag den för hand, hihi...



Det här var den största utmaningen, vad sjutton skulle jag hitta på med ett så långt och smalt utrymme? Ja det fick helt enkelt bli något utstansat :)



Tycker det här var superroligt och kanske kan det få mig att pyssla lite snabbare när man väl kommit in i tänket lite mer. Men helt klart kommer jag att fortsätta med PL! Kanske att jag till och med börjar med ett sånt där album med veckouppslag, men först ska jag beta mig igenom min stora hög med foton :)

Material:
Plastfickor för PL
Vit cardstock
Hörnstans från EkSuccess
Wood Veneer - Hearts & Arrows
Stickers från Tim Holtz
Hjärtanbaner - Dies från La-la Land
Kakservett
Bokstäver från Prima
Washitape
Epoxybubblor
Stämplar från K-design


Under de närmsta veckorna kommer Helena (oxå DT hos Pysseltagen) och jag 
köra PL som tema i bloggen, så är ni sugna att följa mina första staplande steg är ni 
välkomna att kika in hos Pysseltagen eller hos mig!

1 kommentar:

  1. Det känner jag igen, en låda fylld med fotografier som jag borde göra något med. PL verkar vara ett roligt sätt att ordna korten så jag ska med glädje följa ditt arbete.

    SvaraRadera